ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ Μ.Ε.

ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΑΡΗΣ

ΝΤΑΝΟΠΟΥΛΟΥ – ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ ΟΛΓΑ

Αγαπητοί γονείς και μαθητές, καλωσορίσατε στη σελίδα του φροντιστηρίου μας. Στόχος μας η καλύτερη δυνατή επικοινωνία μαζί σας και η διαρκής ενημέρωση για όλα όσα αφορούν τη λειτουργία και τις παροχές του φροντιστηρίου μας

Στο Φροντιστήριό μας προετοιμάζουμε τους μελλοντικούς πρωταγωνιστές. Η απόλυτη εξειδίκευσή μας στο χώρο των φιλολογικών και οικονομικών μαθημάτων, καθώς και η πολυετής πείρα μας στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, θέτουν από νωρίς τις βάσεις της επιτυχίας και διευκολύνουν τη δουλειά του υποψηφίου.

Άλλωστε, οι επιτυχίες μιλάνε για εμάς: με εισακτέους στα τμήματα στρατιωτικών σχολών, όπως ΣΣΑΣ Νομικής, ΣΣΑΣ Οικονομικών, ΣΜΥ, στις παραγωγικές σχολές των Αξιωματικών και Αστυφυλάκων ΕΛ.ΑΣ, Πυροσβεστικής, αλλά και στα υψηλής ζήτησης Ανώτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας όπως η Νομική, Φιλολογία, Παιδαγωγικά Τμήματα, Αγγλική Φιλολογία, Ψυχολογία και Οικονομικά Τμήματα, αποδεικνύουμε τη σκληρή μας δουλειά.

Το Φροντιστήριό μας άλλωστε είναι και πιστοποιημένο συνεργαζόμενο κέντρο της UNICERT (σύγχρονου Φορέα Πιστοποίησης Ανθρώπινου Δυναμικού, πιστοποιημένου από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. και διαπιστευμένου από τον Ε.ΣΥ.Δ, τα πιστοποιητικά του οποίου αποτελούν απαραίτητο εφόδιο για προσλήψεις στο ελληνικό δημόσιο και διαγωνισμούς Α.Σ.Ε.Π.), αποκλειστικού αντιπροσώπου του Πανεπιστημίου FREDERICK της Κύπρου ( με έδρα τη Λευκωσία, ενώ σχολές και τμήματα λειτουργούν και στη Λεμεσό), το οποίο προσφέρει στον ελλαδικό χώρο προγράμματα σε πτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο (δια ζώσης – εξ αποστάσεως) ομοταγή με τα ελληνικά ΑΕΙ, αναγνωρισμένα από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ( Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης), με έξι (6) σχολές που καλύπτουν σχεδόν όλο το φάσμα της εκπαίδευσης. Επίσημες γλώσσες του Πανεπιστημίου είναι η Ελληνική και η Αγγλική) για την προώθηση των προγραμμάτων σπουδών του σε πτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο (δια ζώσης και εξ αποστάσεως).

Κατανοώντας ταυτόχρονα την οικονομική συγκυρία, το φροντιστήριο μας στέκεται δίπλα στην ελληνική οικογένεια με αίσθημα ευθύνης, αναπροσαρμόζοντας τα δίδακτρα του στο πνεύμα της κρίσης και υιοθετώντας προνομιακή τιμολογιακή πολιτική για ειδικές ομάδες μαθητών (όπως έκπτωση διδάκτρων για ανέργους, πολύτεκνους, αδέλφια, μαθητές εκτός Βόλου, εγγραφή δύο μαθητών…) και επιβραβεύοντας την αριστεία (έκπτωση σε αριστούχους).

Ως μέλος του Συλλόγου Φροντιστών Μαγνησίας και της ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος) συμμετέχουμε κάθε χρόνο στα Πανελλαδικά Διαγωνίσματα Προσομοίωσης για όλες τις τάξεις του Λυκείου. Παράλληλα, μέσω ειδικών διαγνωστικών τεστ εντάσσουμε το μαθητή – τρια σε τμήμα ανάλογα με τις δυνατότητές του. Παρέχουμε οργανωμένο υλικό μέσω προσωπικών σημειώσεων αλλά και εκδόσεων Schooltime. gr ως επιστημονικοί συνεργάτες του site.

ü Ομοιογενή τμήματα

ü Δωρεάν έκτακτες ώρες διδασκαλίας

ü Σύγχρονα εποπτικά μέσα

ü Εβδομαδιαία προγραμματισμένα υποχρεωτικά διαγωνίσματα

ü Συνεχής ενημέρωση γονέων για τις πραγματικές επιδόσεις των παιδιών

Βόλος, Τοπάλη 15 (με Δημητριάδος)

Τηλ. Επικοινωνίας: 2421-0-23227 / 6976796234

Υπεύθυνοι σπουδών: Ιωαννίδης Άρης, Φιλόλογος,

Ντανοπούλου – Ιωαννίδου Όλγα

olgantanopoulou@yahoo.gr.

(Facebook, Iωαννίδης Άρης)

ΧΕΙΡΩΝΑΚΤΙΚΑ - ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ


Διάκριση των επαγγελμάτων πνευματικών – χειρωνακτικών : μια μορφή κοινωνικού ρατσισμού

 

Υπήρχε και υπάρχει αυτή η λαθεμένη αντίληψη : να διακρίνουμε τα επαγγέλματα σε ανώτερα και κατώτερα, ευγενή και ταπεινά, σε χειρωνακτικά και πνευματικά, προσοδοφόρα και μη. [1]

Πρόκειται για ένα είδος κοινωνικής προκατάληψης, που είναι εθνικά επιζήμια. Οι άνθρωποι δεν πρέπει ν αξιολογούνται τόσο από το επάγγελμα που ασκούν, όσο από τον τρόπο που το ασκούν. Για τούτο η περιφρόνηση προς ορισμένα επαγγέλματα και η υπερτίμηση άλλων, οδηγεί κατευθείαν στην κοινωνική διαίρεση, είναι αντικοινωνική και αντιανθρωπιστική.

Όλα τα επαγγέλματα έχουν την ίδια αξία, για το λόγο ακριβώς ότι όλα είναι απαραίτητα για τη λειτουργία της κοινωνικής μηχανής. Όλα τα επαγγέλματα έχουν την ίδια αξία. Ηθική αξία έχει κάθε τέχνη και κάθε επάγγελμα, γιατί το σημαντικό για την κοινωνία είναι να δουλεύει κανείς και να συμβάλλει με τη δουλειά του στη ζωή του συνόλου.

Το επάγγελμα δεν είναι αυτοσκοπός. Είναι μέσο που έρχεται να υπηρετήσει αντικειμενικούς σκοπούς και την κοινωνική σκοπιμότητα. ( « το επάγγελμα δεν κάνει τον άνθρωπο, αλλά ο άνθρωπος το επάγγελμα » ). Καλό ή κακό κρίνεται ένα επάγγελμα μόνο από τον τρόπο που το ασκούμε. Το επάγγελμα, λοιπόν, είναι ένας μεγάλος « παιδαγωγός » για τον άνθρωπο.

Η εργασία διακρίνεται, κυρίως, σε πνευματική και χειρωνακτική. Πρόκειται, βέβαια, για μια συμβατική διάκριση, διότι ο άνθρωπος αποτελεί ενιαία οντότητα, ενότητα πνεύματος και σώματος. Όταν, όμως, υπερέχει η σωματική δύναμη, η εργασία χαρακτηρίζεται χειρωνακτική ή σωματική, ενώ, όταν υπερέχει η πνευματική δύναμη, η εργασία αποκαλείται πνευματική ή επιστημονική. Αναμφίβολα, για την πρόοδο των κοινωνιών απαιτούνται εξίσου οι δύο μορφές

εργασίας. Σήμερα, όμως, δεν υφίσταται ισοτιμία εργασιών, όπως πιστοποιούν τα ακόλουθα:

Πνευματική: θεωρείται «ανώτερη» και προσδίδει κύρος, αίγλη, γόητρο, κοινωνική καταξίωση.

Τα έργα της κρίνονται ευεργετικά για την ανθρωπότητα ( λ.χ. επιτεύγματα ιατρικής ), οπότε οι νέοι επιθυμούν να μυηθούν στην επιστημονική γνώση και να εξερευνήσουν τις δυνατότητες της.

Η αξία της υπερτονίζεται από τους γονείς, τα σχολεία και τα ΜΜΕ.

Συνδέεται με καλύτερες συνθήκες εργασίας.

Απαιτεί λιγότερη κούραση.

Αποφέρει καλύτερες οικονομικές απολαβές.

Παρέχει αρκετούς τομείς απασχόλησης : δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.

Συνταιριάζει το επάγγελμα με το λειτούργημα.

Πανεπιστημιακή μανία: Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια στροφή των νέων προς τις ανώτερες κι ανώτατες σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παρόλο που κάθε χρόνο οι δύο στους τρεις υποψηφίους είναι καταδικασμένοι σ’ αποτυχία. Πρόκειται για μια ανεξήγητη στροφή, καθόσον και ο μύθος του Πανεπιστημίου, τα τελευταία χρόνια, έχει απομυθοποιηθεί: ολόκληρες «στρατιές» επιστημόνων σήμερα, ένα ολόκληρο επιστημονικό «προλεταριάτο» είναι αναγκασμένο να υποαπασχολείται ή να ετεροαπασχολείται. Ούτε, λοιπόν, και το Πανεπιστήμιο σ’ εξασφαλίζει επαγγελματικά – τουλάχιστο όχι σ’ όλες τις περιπτώσεις.

Έτσι, οι νέοι υπόκεινται σε μια ψυχοφθόρα διαδικασία και οικονομικές θυσίες ( φροντιστήρια, προετοιμασία ) οι γονείς τους, που, σε αρκετές περιπτώσεις, τους «προικίζει» με ψυχολογικά κατάλοιπα, και, το χειρότερο, μετά την αποτυχία τους, δεν είναι τίποτα περισσότερο από έναν ανειδίκευτο εργάτη.

Οι αιτίες αυτής της στροφής των νέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ίσως είναι το κοινωνικό γόητρο και, σίγουρα, η κακή επαγγελματική μας εκπαίδευση.

 

Χειρωνακτική: Θεωρείται «κατώτερη» κι αντιμετωπίζεται ρατσιστικά.

Τα έργα της υποτιμούνται συγκριτικά με τα παραγόμενα από την πνευματική εργασία.

Δεν προτιμάται από την οικογένεια και την εκπαίδευση, ούτε προβάλλεται στα ΜΜΕ.

Τελείται σε δύσκολες εργασιακές συνθήκες : ανθυγιεινό περιβάλλον, μεγάλος βαθμός επικινδυνότητας ( κίνδυνοι ατυχημάτων ). Είναι περισσότερο κουραστική εργασία ( απαιτεί μυϊκή δύναμη ).

Συνήθως αμείβεται χαμηλότερα.

Η ανεργία αποτελεί απειλή ( αυτοματισμός, τεχνολογία ).

Επισήμανση: Είναι γνωστό ότι στην εποχή μας τα περισσότερα επαγγέλματα δεν είναι αμιγώς πνευματικά ή χειρωνακτικά, αλλά μεικτά, διότι με την εισαγωγή της μηχανής στην παραγωγική διαδικασία τα περισσότερα ανθρώπινα έργα εκτελούνται με παράλληλη καταβολή πνευματικής και χειρωνακτικής προσπάθειας.

Πάντως και οι δύο μορφές εργασίας είναι το ίδιο σημαντικές, ενώ για την παραγωγή έργου κρίνονται το ίδιο απαραίτητες, καθώς υπάρχει άρρηκτη σχέση μεταξύ τους. Εξάλλου, όλα τα επιτεύγματα του ανθρώπινου πολιτισμού στηρίζονται στο συνδυασμό πνεύματος και χειρωνακτικής εργασίας. Λόγου χάρη, το όραμα του Ικτίνου και του Καλλικράτη θα έπαιρνε σάρκα κι οστά, θα γινόταν ο θαυμαστός Παρθενώνας, αν δεν υπήρχαν εργάτες για να το υλοποιήσουν ; Επομένως, καλό θα ήταν να αντιμετωπίζουμε με πνεύμα ισοτιμίας τις δύο μορφές εργασίας και να θυμόμαστε ότι ο άνθρωπος είναι ύπαρξη δισυπόστατη, υλική και ψυχοπνευματική, ανακαλώντας στη μνήμη μας τη νουθεσία του Βενιζέλου προς τους νέους: « Να αντιδράσετε με όλη σας την ψυχή κατά της απαρχαιωμένης και ταυτόχρονα καταστρεπτικής αντίληψης ότι ευγενές επάγγελμα είναι εκείνο μόνο στο οποίο ο νους διευθύνει τη γραφίδα και τη σμίλη ή το διαβήτη ή τα άλλα εκείνα όργανα τα οποία δεν απαιτούν την καταβολή της μυϊκής δύναμης.

 



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου